Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Stressnervös - botemedel ?

Av Carolina - 16 oktober 2009 11:27

Finns det något botemedel mot nervositet??? Behöver typ nåt man kan ta på morgonen som varar typ till ...tja när man går o lägger sig.


Kanske är det inte nervositet, jag tror att det kan kallas stress också. Stress för det där med att få möjlighet att tjäna pengar och kunna spendera dem på utvalda ting.Jag vill ha ett hus. Ett stort ett, gärna så gammalt som möjligt så att man vet vad man ska göra på helgerna menar jag... Jag älskar att påta i trädgården t om rensa ogräs ser jag som en sport. Det är kul att renovera och det är roligt att lära sig nya saker om hur man restaurerar så att det ser tidstypiskt ut.


Jag vill ha ett hus nu!! Problemet är bara att jag inte har det. En liten detalj bara, men jag jobbar på det. Måste bara spara lite pengar först och sen ta ett lån och sen..sen kan man väja hus, hoppas jag. Ja beroende på hur stort lån man får så klart...men det löser sig nog. Ett hus ska d bli kosta vad det kosta vill, så att säga.


Dagens tanke, jag kämpar så hårt att jag glömmer bort att se mina framsteg.

Otålighet är ingen dygd alltid, ibland blir pressen för stor!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 1 december 2009 17:27

Så har jag alltså tagit ett steg uppåt på stegen mot ett jobb. En intervju som kändes underbar och en stor förväntan på ett ev jobb. Hallelujha!! Hallelujha säger jag bara!! Den satt långt inne. Jag vågar dock knappt hoppas på att det ska gå hela väg...

Av Carolina - 12 november 2009 12:28

Det är något som gnager mitt hjärta och jag kan inte få det att sluta gnaga. Denna ständiga känsla av att man borde göra något annat än det man gör. Att det aldrig är tillräckligt osv. Jag vill få bort gnagandet och känna mig nöjd. Jag vill kunna s...

Av Carolina - 27 oktober 2009 10:01

Nu är det faktiskt stopp på utomordentligt, fantastiska och innovativa ideér från min sida. Finns det något värde i att vara lite negativ ibland?? Jag vet att kvinnor har ett behov av att "prata" om saker som män inte har. Det här behovet grundar sig...

Av Carolina - 26 oktober 2009 09:48

Ok, så var det min tur att vaccinera mig. Tillhör ju riskgrupperna pga allergisk astma och tycker därför att det är lämpligt att göra det. Är dock lite skeptisk till vaccineringen. Eller snarare är skeptisk till undersökningen av de olika bieffektern...

Av Carolina - 20 oktober 2009 12:30

Om man vill bli något nytt, en ny människa tex, så måste man tänja gränser har jag hört. Hur gör man för att inte tappa bort sig själv i dessa ivriga försök att förbättra och finputsa de egenskaper man har?? Och är det verkligen så farligt om man sku...

Ovido - Quiz & Flashcards