Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Egen företagare - Om jag vore en katt...

Av Carolina - 15 oktober 2009 12:08

så hade jag förmodligen käkat kattmat, bodde jag hos en fiskare hade det varit sill och på landet säkert en drös möss. Men det bästa med just detta djur är inte att de är så söta och ulliga och matglada. Nej, det är att de klarar sig själva. de är vad man brukar kalla självständiga, är man en katt på landet så kanske man även kan titulera sig egen företagare när det gäller matfronten. Jag skulle vilja se mig själv som en egen företagare ,driva mig själv som ett projekt, och jag tycker det vore intressant att ha en katt som förebild.


Det där med eget företagande för en katt är mycket intressant. de liksom bara "tja känner att det kurrar i kistan om man skulle äta lite". Med sin naturliga charm så stryker de sig bara runt ett ben några vändor så kommer maten fram. Alternativt så luffsar de ner i källaren eller i stallet o tar sig en lite munsbit och har roligt samtidigt. Att leka med maten är för övrigt kotym, något som jag tycker att människor borde ta efter. Det är faktiskt kul att kasta köttbullar även om det blir kladdigt! Nåja, katten är trött och katten fryser. Antingen kryper den ner i en varm skön säng, eller så blir det någon välsvarvad blomlåda med nedtrampade blommor som får serva lite. Mission accomplished, här r din dag! Inga tankar om att, nää jag hlar lite dålig glans i pälsen idag så matte kanske inte tycker jag är tillräckligt söt. Eller, fasen jag är smutsig om tassarna då kan man ju inte käka möss. Eller om jag misslyckas med att hoppa upp i blomlådan är jag en dålig kisse, osv. Pang på bara inget tjafs, ingen tvekan.

Tänk då om du vore en vild katt ute i den riktiga naturen.


Nu snackar vi plötsligt riktigt mycket egen företagare! Det är blod, det är flykt, det är jakt och vassa tänder. BIG drama! Det är liksom så det känns just nu. Jag är ute i det vilda, alla hugger för sig , man får inte tveka inte tänka. Bara roffa åt dig och ge inget tillbaka. Som Timbuktu sjunger, Alla vill till himlen men ingen vill dö...


Nä, som en katt skulle man vara. Vig och listig. Ska testa projektplanen vid ett väl valt tilf'älle snart. Projekt Cleana är igång...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 1 december 2009 17:27

Så har jag alltså tagit ett steg uppåt på stegen mot ett jobb. En intervju som kändes underbar och en stor förväntan på ett ev jobb. Hallelujha!! Hallelujha säger jag bara!! Den satt långt inne. Jag vågar dock knappt hoppas på att det ska gå hela väg...

Av Carolina - 12 november 2009 12:28

Det är något som gnager mitt hjärta och jag kan inte få det att sluta gnaga. Denna ständiga känsla av att man borde göra något annat än det man gör. Att det aldrig är tillräckligt osv. Jag vill få bort gnagandet och känna mig nöjd. Jag vill kunna s...

Av Carolina - 27 oktober 2009 10:01

Nu är det faktiskt stopp på utomordentligt, fantastiska och innovativa ideér från min sida. Finns det något värde i att vara lite negativ ibland?? Jag vet att kvinnor har ett behov av att "prata" om saker som män inte har. Det här behovet grundar sig...

Av Carolina - 26 oktober 2009 09:48

Ok, så var det min tur att vaccinera mig. Tillhör ju riskgrupperna pga allergisk astma och tycker därför att det är lämpligt att göra det. Är dock lite skeptisk till vaccineringen. Eller snarare är skeptisk till undersökningen av de olika bieffektern...

Av Carolina - 20 oktober 2009 12:30

Om man vill bli något nytt, en ny människa tex, så måste man tänja gränser har jag hört. Hur gör man för att inte tappa bort sig själv i dessa ivriga försök att förbättra och finputsa de egenskaper man har?? Och är det verkligen så farligt om man sku...

Ovido - Quiz & Flashcards